Recenzje

kup bilety online

PIĘKNY UPADEK

„Czy tylko mężczyźni mają monopol na przedmałżeńskie harce?” - z kabaretową frywolnością pytają bohaterki komedii Noela Cowarda, w pamięci przywołując wakacyjny romans z przystojnym i czarującym Francuzem Mauricem Duclos (Tomasz Drabek). Wspomnienia ożywają gdy pod nieobecność mężów Williama i Freda (Cezary Kosiński, Wojciech Kalarus), kobiety dowiadują się o niespodziewanym przyjeździe wspólnego kochanka. W nerwowym oczekiwaniu na gościa z Paryża, Julia (Magdalena Cielecka) i Jane (Maja Ostaszewska) upijają się, wyrzucając z siebie morze niewypowiedzianych dotąd słów i oskarżeń, odkrywając przed sobą niemoralną naturę, w której niewinność i wierność ustępują miejsca pożądaniu i fizycznej namiętności. Z każdym kolejnym kieliszkiem szampana sytuacja wymyka się spod kontroli, a wykwintna i elegancka kolacja zamienia się w kompromitujący cyrk i konkurs pod tytułem „Czy można upaść niżej?”.

Tytułowy upadek dwóch pięknych aniołów, okraszony grubą warstwą błyskotliwego humoru i farsowego komizmu, to popis aktorskich, a czasem wręcz akrobatycznych umiejętności przezabawnych aktorek i aktorów, którzy z ogromną swobodą bawią się konwencjonalnością i przesadną teatralnością sztuki napisanej w 1925 roku, nadając swoim bohaterom nutę przerysowanego melodramatyzmu i niewymuszonej naiwności.

„Bibelot teatralny”, jak nazwała komedię Cowarda reżyserka spektaklu, Krystyna Janda, został ożywiony za sprawą doskonałej obsady aktorskiej zebranej z kilku warszawskich teatrów, stylowych kostiumów zaprojektowanych przez Tomasza Ossolińskiego, scenografii i muzyki, która przenosi widzów w klimaty lat dwudziestych XX wieku.

Scenariusz sztuki oparty na autentycznym zdarzeniu z życia angielskiego dramatopisarza w doskonały sposób ukazuje jak działa ludzka natura w obliczu pokus czających się na każdym kroku. Pomimo strachu przed popełnieniem nieodwracalnego błędu bohaterki kierowane niezdrową fascynacją i podnieceniem wzajemnie napędzają obrazy wyobraźni, w której kadry z odległej przeszłości mieszają się z marzeniami o niezobowiązującym romansie, wypełniając emocjonalną pustkę pomiędzy małżonkami. Bohaterki grane przez Magdalenę Cielecką i Maję Ostaszewską skupiają w sobie jak w soczewce problemy współczesnego człowieka, dla którego rodzina i małżeństwo ograniczają się do szeregu powtarzanych rytuałów, z zewnątrz przypominających bajkowy ideał, w środku trawionych przez poczucie niespełnienia i wypalenia. Czy taką pustkę może wypełnić karykaturalnie piękny, wyjęty z kobiecych snów kochanek z Paryża? Odpowiedź wydaje się oczywista. Dla bohaterek komedii Cowarda, które żyją w świecie marzeń, frywolnej zabawy i gry, Maurice to figura niedoścignionego szczęścia i pełni życia. Kiedy widzimy tego absztyfikanta w błękitnym garniturze z podkręconym wąsem i pewnością siebie wymalowaną na twarzy, możemy się zastanowić, czy upadek dla krótkotrwałej przyjemności noszącej znamiona jakiegoś oszustwa i nieprawdy, jest wart swojej ceny? Odpowiedzi warto poszukać w Och-Teatrze wybierając się na spektakl „Upadłe anioły”. Naprawdę warto!

Mecenas Technologiczny Teatrów

billenium

Doradca prawny teatrów

139279v1 CMS Logo LawTaxFuture Maxi RGB

PARTNER OCH-TEATRU

SHUK maxfilm

WYPOSAŻENIE TEATRÓW DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

mkidn

PREMIERY W 2023 ROKU DOFINANSOWANE PRZEZ

Warszawa-znak-RGB-kolorowy-pionowy

PATRONI MEDIALNI

Wyborcza logo Logo poziom kolor Rzeczpospolita duze new winieta spis 2rgb
Z OSTATNIEJ CHWILI !
X