Recenzje

kup bilety online

W krzywym zwierciadle, czyli rzecz o wartościach rodzinnych.

Sztuka Michaela McKeevera w reżyserii Krystyny Jandy elektryzuje udanymi dowcipami sytuacyjnymi, groteską oraz absurdalnym poczuciem humoru. Wypowiadane przez znakomicie dobraną obsadę dialogi bombardują widza wisielczym humorem, skłaniając tym samym również ku głębszym refleksjom.

Po kilku latach podróży po Europie i bezowocnej pracy pisarskiej Avery Sutton postanawia wrócić do swojego rodzinnego domu.

Mężczyzna ku zdziwieniu rodziny, nie przyjeżdża sam a z narzeczoną Gillian, pragnąc przedstawić ją całej rodzinie. W domu spotyka go jednak kilka niemiłych niespodzianek, bo oto dowiaduje się, że zmarła jakiś czas temu Babcia Nana, spaceruje teraz po mieszkaniu z papierosem w ustach, rzucając przy tym kąśliwe uwagi, ciotka Ester otworzyła zupełnym przypadkiem sex telefon, natomiast jego Ojciec - zapalony miłośnik golfa - choruje na raka. Niegdyś cieple wspominany przez Avery’ego dom, stał się teraz miejscem pełnym ekscesów i skrywanych skrzętnie tajemnic. Na pierwszy plan struktury dramatycznej wychodzi konflikt interpersonalny Evelyn, matki głównego bohatera, która ma problem z zaakceptowaniem dramatycznych zmian po śmierci jej drugiego syna. To właśnie postać Evelyn stanowi w dramacie McKeevera katalizator sytuacji tragicznych. Wypada również dodać, że sama sztuka nie byłaby tak udana i nie zdobyłaby tyle gromkiego śmiechu wśród publiki teatru, gdyby nie konfrontacja dziewczyny Avery’ego, Gillian z ekscentrycznością i chaosem domu Suttonów, na skutek której ów dramat obrósł w parodiowe akcenty. Dzięki spotkaniu się tych dwóch światów widzowie są świadkami wielu pure-nonsensownych zwrotów akcji, między innymi pierwszego spotkania dziewczyny z rodziną Suttonów (i komentarzami Nany na czele), sceny, w której para oznajmia, że spodziewają się dziecka, jak i tej, w której eksploduje toaleta, zasługujących już na osobną uwagę z racji silnej dawki komizmu i napięcia.

W obsadzie dramatu znaleźli się doświadczeni, profesjonalni aktorzy. Pani Magdalena Zawadzka, grająca postać Evelyn, obchodzi właśnie 45-lecie pracy artystycznej, u jej boku znaleźli się również znakomity i czarujący Cezary Kosiński w roli Averego, Dorota Pomykała w roli zwariowanej cioci Ester, Wiesława Mazurkiewicz jako Nana oraz Leonard Pietraszak grający nierozstającego się nawet na krótką chwilę ze swoim kijem golfowym, Stanforda.

Sztuka Michaela Mckeevera w reżyserii Krystyny Jandy elektryzuje udanymi dowcipami sytuacyjnymi, groteską oraz absurdalnym poczuciem humoru. Wypowiadane przez znakomicie dobraną obsadę dialogi bombardują widza wisielczym humorem, skłaniając tym samym również ku głębszym refleksjom. [...] to piękna i prawdziwa opowieść o wartościach rodzinnych i poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi. Sztuka powinna przypaść do gustu nie tylko tej części publiczności skłaniającej się ku dobrej zabawie, ale i tej miłującej głęboką psychologię postaci oraz ich meandryczną naturę.

Mecenas Technologiczny Teatrów

billenium

Doradca prawny teatrów

139279v1 CMS Logo LawTaxFuture Maxi RGB

PARTNER OCH-TEATRU

SHUK maxfilm

WYPOSAŻENIE TEATRÓW DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

mkidn

PREMIERY W 2023 ROKU DOFINANSOWANE PRZEZ

Warszawa-znak-RGB-kolorowy-pionowy

PATRONI MEDIALNI

Wyborcza logo Logo poziom kolor Rzeczpospolita duze new winieta spis 2rgb
Z OSTATNIEJ CHWILI !
X